donderdag 1 april 2021

Situatieschets

Een erotisch verhaal is geen situatieschets met per direct of op het einde seks erbij.

Ik ging naar het zwembad en ontmoette een man, hij kwam mee naar huis en we belandden in bed.

Dat is de beschrijving van een situatie. Geen verhaal. 

Ik zat op de trein en ontmoette een man, hij kwam mee naar huis en we belandden in bed.

Ik lag op het strand en ontmoette een man, hij kwam mee naar huis en we belandden in bed.

Ik bleef na op het werk en ontmoette een man, hij kwam mee naar huis en we belandden in bed.

Ik stond in de file en ontmoette een man, hij kwam mee naar huis en we belandden in bed.

Ik at een pizza en ontmoette een man, hij kwam mee naar huis en we belandden in bed.


Dat is telkens hetzelfde. Kleine veranderingen maken het niet spannender, als het enkel over de ontmoeting en het vrijen gaat.


Ik ging naar het zwembad en ontmoette een man, ik ging mee naar zijn huis en we belandden in bed.

Ik nam het vliegtuig en ontmoette een man, ik ging mee naar zijn huis en we belandden in bed.

Ik zwom in de zee en ontmoette een man, ik ging mee naar zijn huis en we belandden in bed.

Ik nam een nieuwe arbeider aan, ik ging mee naar zijn huis en we belandden in bed.

Ik bestelde een pizza en hij werd thuis geleverd en we deden het voor een keer op de sofa.


Het maakt niet uit of het op de sofa of in bed is, de lezer weet op voorhand wat er komt. Daar is niks aan.

Een goed erotisch verhaal zuigt de lezer mee in een verhaal, zonder dat hij weet waar het naar toe gaat en op het einde is er wel seks, maar wie het met wie doet is nog helemaal niet zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten