maandag 12 april 2021

Eerste, misschien enige en allicht eenexemplarige druk

Ik heb vandaag de datum gezet in mijn gedrukt exemplaar van "Niet alle vrouwen liggen onder" - met vlak erna de initialen CH. Het betreft een exemplaar van de eerste druk die over een paar decennia wellicht enorm veel geld waard zal zijn, - dat over een paar decennia wellicht enorm veel geld waard zal zijn.

Het is lang niet zeker dat er een tweede druk komt. Hoewel ik in de eerste een aantal fouten heb aangetroffen die voor het behoud van mijn imago best gecorrigeerd zouden worden door een knappe redactrice (ik ben niet seksistisch maar vind een vrouw toch een heel ander wezen dan een man, alleen al om naar te kijken is zo'n blonde of zwarte of bruine redactrice veel aangenamer en meer sexy, waardoor het plezieriger is mijn fouten te bespreken met haar dan met een ander M/X).

Maar voorlopig is er nog maar één exemplaar verkocht van de paperback en dus loont het niet de moeite er werk in te steken, aangezien diegene die dat exemplaar bezit reeds op de hoogte is van de fouten die er in staan, want dat ben ik namelijk zelf, wat ik kan bewijzen door de kopie te tonen waarin de datum van vandaag, 12 april 2021, geschreven is - in mijn handschrift. Wie een exemplaar bezit waarin een vroegere datum vermeld staat in het handschrift van de auteur CH zelf, die heeft platina in handen.


Wat ook meespeelt: dat hele Printing on Demand gedoe maakt dat elk hierna verkocht exemplaar eigenlijk al een tweede druk is. Want ze drukken er dus maar één per keer. Als u nu vandaag 2 kopieën zou bestellen op hetzelfde moment, laat ons zeggen om 10u02 deze ochtend, dan drukken ze die waarschijnlijk samen. Alhoewel, nu ik erover denk, samen ... ?

Vast staat dat ik over de eerste versie beschik, bovendien van de eerste, allicht enige en misschien wel eenexemplarige druk. Dat ene exemplaar ligt hier voor mij, ik heb er 12/04/2021 CH in genoteerd, het zal binnen een paar jaar in zeldzame boekhandels fel gezocht maar niet te koop liggen tegen een bedrag met een heleboel nullen. 

Het tweede exemplaar van de eerste druk, die op zich al misschien uniek zal zijn, zal niet veel onderdoen. Daar kunt U nu nog altijd een zaakje mee doen. Op het ogenblik dat u dit leest is er nog geen tweede besteld (hoewel de rapportering terzake niet altijd à jour is, dat moet ik in volle eerlijkheid nog meegeven). 

Maar zelfs al bent u nummer drie, u hebt nu de unieke kans om een kopie van de eerste versie van de eerste druk die misschien de enige zal zijn te bemachtigen. Worden er meerdere exemplaren verkocht, het uwe zal steeds een trapje hoger op de waardeladder staan. En komt er een tweede druk, dan staat u nog veel sterker in de schoenen.  

Aan mijn hielen kan u natuurlijk nooit raken, hoeveel dagen heb ik geen voorsprong? 12/04/2021, gesigneerd door de auteur, weliswaar enkel met zijn initialen, maar dat is tenminste al een begin waar u misschien pas vanaf vandaag aan toe bent. (en nu mij nog vinden!)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten