vrijdag 22 januari 2016

Welke online Ebookshop is de beste verkoper van mijn boeken?


Het grote verschil in verkoop tussen Ebooks en gedrukte boeken ligt in de wijze van aanbieden en daaruit volgend de levensduur van de boeken. Een gedrukt boek ligt 3 maanden in de winkel, tenzij het een bestseller is die langer blijft verkopen. In elk geval, ooit komt er een einde aan. Ebooks blijven voor eeuwig “in de winkel liggen”.
Dat biedt perspectieven. Stel dat je Ebook vijftig jaar lang verkocht wordt en je verkoopt 20 stuks per jaar. Dat maakt een oplage van 1000. Een cijfer dat veel “echte” boeken niet halen.

Ik verkoop mijn boeken via Smashwords. Twee titels zijn ook te koop bij Bol. Smashwords verdeelt ze naar andere distributeurs. Ibooks (via Smashwords) is de beste verkoper van mijn boeken. Met Bol als een goede tweede. Binnenkort geef ik de cijfers. Die zijn niet van die aard dat er vuurwerk kan worden afgestoken, maar anderzijds zijn ze ook niet te verwaarlozen. Ebooks verkopen beter dan de officiële cijfers doen vermoeden.



Binnenkort verschijnt "Haar Minnaar in ons Huis". Een boek over cuckolding. Nu al te bestellen bij Ibooks.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten