donderdag 20 augustus 2015

Tips: Gratis Ebook Publiceren

Een ideale manier om de lezer kennis te laten maken met jouw manier van schrijven is het publiceren van een gratis Ebook. Doe echter niet zomaar om het even wat. Ik som twee punten op die volgens mij belangrijk zijn en waar ik speciale aandacht aan besteedde bij het aanbieden van mijn gratis Ebook Losse Flodder.

1. Denk niet: het is toch gratis, dus waarom zou ik een lang verhaal schrijven. Je kent ze ongetwijfeld wel, van die kaasboeren op de markt die je een stukje laten proeven van hun volvette. Een gierige kaasboer gunt je nauwelijks een kruimel die na het in de mond stoppen achter je holle kies verdwijnt. Niet proeven is niet kopen.
Schrijf een afgewerkt verhaal waar de lezer iets aan heeft.

2. Wat je zeker niet mag doen is een boek dat je niet goed genoeg vindt om te verkopen om die reden gratis weg te geven. Respecteer altijd de lezer, ook diegene die de moeite doet om een boek van je gratis te downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten