maandag 12 augustus 2019

Politicologist

Omdat ik het bij dagboek schrijven nooit veel verder breng dan blz. 2 omdat ik het dan telkens al beu word en omdat deze Blog als een soort godverdoms dagboek kan worden beschouwd, heb ik nog niet veel politieke meningen kunnen verkondigen alhier. Nochtans is Charlie Hedo een heuse gediplomeerde politicologist met een uitgebreide kennis van zaken en een eigen mening die er ongelooflijk veel toe doet. Nu nog iemand daarvan overtuigen.

Let op: De intellectuele bollebozen van een politieke partij worden verzameld in de zogenaamde studiediensten of think thanks, die de partij van dossierkennis en tot in de puntjes uitgewerkte beleidsvoorstellen voorzien. Bij de aanwerving van de leden der zulke studiediensten wordt er streng doorgeselecteerd tot de enige werkelijk intellectuele elite overblijft. Zo heeft de illustere auteur Joost Vandecasteele ooit voor één studiedienst gewerkt. Eén!

Welaan, in de wereldgeschiedenis der studiediensten gebeurde het nooit eerder dat een bolleboos op eigen kracht binnen geraakte bij twee studiediensten van twee verschillende partijen. Twee! Dat kon God alleen. Heu ... ik bedoel ik. Charlie Hedo. Bij de Volksunie en bij de VLD. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten