maandag 12 augustus 2019

Die dag kon ik evengoed de Euromillions hebben gewonnen

Het zal u weinig interesseren, ik schrijf het vooral voor mezelf op. Eind 2017 zat ik hier in Oostende voor mijn computer en toevallig kwam ik de naam Jean-Pierre Van Rossem tegen. Hoe zou het daarmee nog zijn dacht ik. Ik naar Wikipedia. Ja, hij leefde nog.
Ik dacht dat hij ergens in Vlaams-Brabant vertoefde. Ik had hem ooit van heel nabij gevolgd. In 1991 zat ik in het leger, bij de MP aan het Belgisch parlement, en werd hij verkozen tot parlementslid. Ik zag hem bijna dagelijks. Hij woonde in Wemmel. Hij is altijd in die buurt blijven wonen, hoewel hij van Brugge was.

Wat betreft nu het kansen-mirakel in oktober 2017. Ik lees het Wikipedia-artikel over Van Rossem. Hij was nog altijd ex-miljardair. Ik sla mijn laptop dicht. Rond 14u was dat. Ik ga te voet naar de Carrefour in de Alfons Pieterslaan in Oostende. Wat ik dagelijks doe. Ik koop wat ik nodig heb en ik ga naar de kassa en wie staat voor mij met een potje aardbeienconfituur van Materne?

Ongelooflijk. Oké, ik vernam later dat hij in 2017 kortstondig in Oostende woonde. Dat maakte het iets minder spectaculair. In 2018 was hij al weer weg naar Sint-Katelijne-Waver. Maar ik wist dat allemaal niet toen en meende dat ik een mirakel meemaakte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten