maandag 12 augustus 2019

Guyken

Nu ik merk dat ik in 2018 geen enkel bericht heb gepost denk ik aan al die dingen die ik had willen zeggen en het zijn er verdomme veel. Bijvoorbeeld over de Belgische gemeenteraadsverkiezingen van 2018 en de grote winnaar uit Ninove.
Ooit was Charlie Hedo uiteraard een beloftevol politicus. In 1991 was ik kandidaat voor de provincieraadsverkiezingen. Guyken D'Haeseleer ook. Voor dezelfde partij. Guyken woonde in Nederhasselt en ik in Sint-Lievens-Esse. Met mijn koersfiets stond ik op 5 minuten bij hem in de tuin. Om maar te zeggen: vergelijkbare kandidaten.

Charlie Hedo behaalde 750 voorkeurstemmen.
Guyken D'Haeseleer 450 voorkeurstemmen.

We zaten samen bij de Volksunie, alle twee jonge honden in het arrondissementeel bestuur VU-Aalst. Hij stapte over naar Vlaams Belang, maakte carrière dankzij of ondanks zijn racistisch discours. Charlie Hedo vulde zijn zakken niet en bleef de filantroop die hij was. Geen dank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten